Rajaa tuotteita
Sulje rajatukset

Fiksuja valintoja vastustuskyvyn tueksi

Kirjoittanut Aino Mäkelä

Elämme jälleen flunssan kulta-aikaa ja moni varmasti miettii, miten jotkut onnekkaat onnistuvat vuosi toisensa jälkeen välttämään sitkeät taudit. Kysymys ei yleensä ole hyvästä tuurista, vaan arkisista valinnoista jotka pitävät vastustuskykymme toimivana ja vahvana!

Kokosimmekin teille kasan vinkkejä, joista voit saada apua vastustuskykysi tueksi.

Kaikille tutun käsien pesun lisäksi taudin aiheuttajia vastaan voi varautua ruokavalion avulla. Vastustuskyvystämme noin 80% sijaitseekin suolistossa! Siksi onkin tärkeää, että suolistossa on mahdollisimman paljon terveydelle hyödyllisiä bakteereja. Näitä bakteereja saat muun muassa maitohappobakteereista, fermentoidusta kombuchasta ja kotimaisesta Fermix -maitohappobakteerijuomasta.

Maitohappobakteerien lisäksi on hyvä pitää huolta riittävästä vitamiinien ja ravinteiden saannista! Monipuolinen, puhdas ja laadukas ruokavalio on tähän tietysti paras pohja, jota on hyvä täydentää lisäravinteilla. Vastustuskyvylle tunnetusti tärkeän C-vitamiinin parhaimpia lähteitä on luonnollinen Acerola-jauhe, minkä lisäksi on suositeltavaa nauttia päivittäin hyvin imeytyvää D-vitamiinia. Vitamiinien lisäksi laadukkaalla sinkillä on tärkeä tehtävä vastustuskyvyn ylläpidossa ja flunssien ehkäisyssä!

Oikeanlaisen ruokavalion lisäksi on tärkeä panostaa riittävään yöuneen ja palautumiseen päivittäisistä askareista, jotta vastustuskykysi toimii optimaalisesti!