laaja & laadukas valikoima
ilmainen toimitus yli 57€ ostoksiin
toimitus 1-3 vrk
Rajaa tuotteita
Sulje rajatukset

Ketoilijan ruokavalio - näihin haluat tutustua!

Kirjoittanut Aino Mäkelä

Lue myös kirjoituksemme Ketogeenisestä ruokavaliosta.

Ketogeeninen ruokavalio koostuu pääasiassa rasvasta 70-75%, kohtuullisesti proteiinista 20-25% ja rajoitetusti hiilihydraateista 5-10%. Runsas syöty rasva takaa kylläisyyden tunteen ja sen, että kehon rasva alkaa palamaan.

Olemme koonneet sinulle yhteen paikkaan ketogeeniseen ruokavalioon sopivat tuotteemme.
Katso kaikki tuottee täältä
.

Seuraavana suosikkimme ketogeenisen ruokavalion ylläpitoon:

  • Kookosöljy on antibakteerinen öljy, joka sopii erinomaisesti ruoanlaittoon. Siitä eristetyt keskipitkät rasvahapot MCT-öljy ja kookosöljyn ketogeenisin osa kapryylihappo ovat erinomainen lisä ketogeeniseen ruokavalioon.

  • Myös perinteinen ayurvedinen ghee sopii loistavasti ruoanlaittoon ja paistamiseen. Ghee säilyy erinomaisesti myös huoneenlämmössä, minkä vuoksi se on myös erinomainen matkaeväs!

  • Erittäin aromikas ja herkullinen kurpitsansiemenöljy on tekee ketoaterioistasi gourmetia! Tämä sopii jokaiseen makunautintoja arvostavaan keittiöön.

  • Pähkinöitä voi nauttia kohtuudella ja niistä valita vain parhaimmat - kuten paljon rasvaa sisältävät kermaiset macadamiapähkinät, aromikkaat hasselpähkinät ja rouskuvat mantelit. Pähkinöiden ja siemenien lisäksi kannattaa kokeilla myös erilaisia pähkinä- ja siementahnoja, joilla tuot mukavasti makua ja koostumusta erilaisiin aterioihin ja leipomuksiin

  • Ketoilijan kaapista tulee löytyä laadukasta suolaa, joka auttaa pitämään elektrolyytit tasapainossa. Omenasiiderietikka on emäksisyytensä ja sisältämiensä entsyymien vuoksi erinomainen lisä, sillä se tehostaa ruoansulatusta ja tehostaa ravinteiden imeytymistä.

  • Lisäravinteista magnesium on ketoilijalle erityisen tärkeä elektrolyyttitasapainon ja optimaalisen suorituskyvyn kannalta! Ei kannata myöskään unohtaa kaikille - ketoilipa tai ei! - tärkeitä omega-3, D-vitamiinia ja monivitamiinia.

  • Jos kaipaa ruokavalioonsa jotain makeaa, suosittelemme kokeilemaan 0g sokeria sisältäviä makeuttajia: erytritoli, koivusokeri ja stevia.

  • Ketogeeniseen herkuttelluun löytyy onneksi myös 100% kaakaomassaa ja erittäin tummia raakasuklaita! Pala nautittuna ketoilijalle suotuisan, laadukkaan kahvin kera sopii nautiskeltavaksi ruoan jälkeen.

  • Laadukas, luomulaatuinen kahvi on erinomainen pohja rasvakahviin, joka antaa energiaa - etenkin aivoille! Suosittelemme erityisesti aivotoimintaa boostaava Flow-kahvia, joka kirkastaa mieltä, parantaa keskittymiskykyä ja tehostaa aivotoimintaa.