HYVINVOINTISI PUOLESTA JO VUODESTA 2010 - TOIMITUSAIKA 1-2 ARKIPÄIVÄÄ - ILMAINEN TOIMITUS YLI 79€ TILAUKSIIN
Rajaa tuotteita
Sulje rajatukset

Keto-patonki (gluteeniton)

Kirjoittanut Aino Mäkelä

Resepti on Kutsu Vapauteen -blogin kirjoittajan Satu Sjöholmin käsialaa.

Tämä keto-patonki yllättää  positiivisesti loistavalla rakenteellaan ja maullaan! Taikina on tekovaiheessa todella löysää, mutta paistamisen aikana rakenteesta tulee loistava, kunhan sen antaa hetken vetäytyä ennen leikkaamista. Hiilihydraattia yhdessä annoksessa on ainoastaan 2 g ja taikinasta saat valmistettua viisi annosta annosta. Keto patonki sopii ketogeenisen ruokavalion lisäksi myös viljattomaan ja hiilaritietoiseen ruokavalioon

KETO PATONKI OHJE 5 ANNOSTA

Mittaa siemenet tehosekoittimeen ja sekoita tasaiseksi. Murskaa pähkinät rouheaksi muruksi. Vatkaa käsin kananmunien rakenne rikki kulhossa ja sekoita joukkoon suola ja jogurtti. Sekoita kuivat aineet keskenään erillisellä kulhossa ja lisää taikinaan koko ajan sekoittaen. Kaada taikina leivinpaperilla vuoratulle uunipellille. Laita taikinan päälle kelmu ja painele taikina patongin muotoon. Viimeistele muotoiu veteen kostutetuilla käsillä kärsivällisesti, sillä taikina on löysää. Paista 225 asteessa noin 20 minuuttia tai kunnes patonki on saanut kauniin kullanruskean värin. Voitele kuuma patonki sulatetulla gheellä.